Címkék

2012. január 1., vasárnap

Gyorsan merül a telefon? Talán ez megoldja

Általános jelenség az okostelefonoknál, hogy a rengeteg funkció miatt az akkumulátor gyorsan lemerül, általában minden nap tölteni kell. Összehasonlítva a pár évvel ezelőtti mobilokkal ez bizony nem egy acélos teljesítmény, azoknál bátran otthon lehetett hagyni a töltőt egy rövidebb nyaralás időtartamára, mert akár 6-7 napot is kibírtak átlagos használat mellett. Azt azért vegyük észre, hogy a mai eszközöknek háromszor akkora a képernyője, ami igen nagy energia igényű, ráadásul a wifi, GPS, Bluetooth, és a netezés sem éppen kímélő üzemmód. Sajnos a mai akkumulátorok kapacitása nem teszi lehetővé, hogy a megnövekedett terhelés mellett hosszabb üzemidőt biztosítsanak, így egyelőre marad a naponkénti töltés.
Néha viszont előfordul, hogy extrém gyorsasággal merül le az androidos telefon, akár pár óra alatt teljes töltöttségről szinte nullára merül, még akkor is, ha nem volt többet használva, mint máskor. Ilyenkor sokan egyből arra gondolnak, hogy az akkumulátor ment tönkre, főleg ha ez a jelenség ismétlődik többször egymás után. Nem biztos, hogy erről van szó. Az Android rendszer ugyanis tárolja az előző töltésciklusok adatait, és sokszor az alapján becsüli a hátralevő töltöttséget. Az esetek nagy részében ez segíti a pontosságot, néha azonban olyasféle gondokat okozhat, mint amit előbb említettem. Ilyenkor a legegyszerűbb és leggyorsabb, ha újrakalibráljuk az akkumulátort. Ezt háromféleképpen lehet megtenni (fontos, hogy mindegyik módszer előtt töltsük fel 100%-ra az akkumulátort, különben hibásan lesz bekalibrálva a maximális töltöttség):

1. Ha a telefonon nem gyári, hanem valamilyen főzött ROM van, akkor 99% ,hogy van telepítve xRecovery, vagy ClockworkMod recovery (vagy bármi egyéb recovery). Ebben az esetben indítsuk újra a telefont recovery módban, és lépjünk bele az Advanced menübe. Itt válasszuk a "wipe battery stats" pontot, és erősítsük meg, hogy valóban ezt akarjuk. Amint újraindul a telefon, az akkumulátor újra lesz kalibrálva

2. A gyári ROM esetében is van lehetőségünk belenyúlni a rendszerbe, de csak root jogosultsággal. Telepíteni kel  a Marketből valamilyen terminal programot (például ezt), és ha elindítjuk, adjuk ki a következő parancsot:

rm /data/system/batterystats.bin

Ez annyit csinál, hogy a rendszer partíció System nevű könyvtárából törli az akkumulátor statisztikákat tartalmazó fájlt. Ne féljünk, hogy ezzel kárt okozunk, a rendszer 1-2 percen belül úgyis ismét létrehozza. ezután hagyjuk a telefont lemerülni egészen addig, míg magától ki nem kapcsol. Amint visszakapcsoljuk, és feltöltjük, az akkumulátor újrakalibrálódott.

3. A Marketen találhatók olyan programok, amik a 2. pontban ismertetett módszert maguk elvégzik. Itt van egy ilyen (magyar fejlesztésű): Battery Calibration. Ha mindent úgy csinálunk, ahogy a leírásban található, akkor ez a legkönnyebb megoldás. Root szükséges hozzá
 

35 megjegyzés:

  1. Szia!
    ki próbáltam a 2. v 3. verziót, de egyik sem sikerült. 2.-nál ezt irta: rm failed for /data/system/batterystats.bin, permission denied

    a battery calibration-nal is hasonló volt a helyzet

    egyéb tanács? gyári adatok visszaállítása segítene?

    Remélem Válaszol valaki :)
    Üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rootolva van a telefonod? Ez a hibaüzenet arra utal, hogy nincs jogosultságod a fájlrendszert módosítani

      Törlés
    2. nekem megoldotta,három napot bír

      Törlés
    3. az én xperia solám 6-7 sőt 8 óra játékot és netet is kibítr most 1-2 órát is alig vmi ötlet????????????

      Törlés
    4. ezt olvastad már?
      http://nyirog.blogspot.com/2012/01/igy-lehet-novelni-telefon-keszenleti.html

      Törlés
    5. Nekem sem működik az app. Egyszerűen nem kér superuser jogot, így pedig nehéz su-ban futtatni.

      Törlés
    6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Szia.
    Én a 2 verziót csináltam ZTE SKATE telón. Még gyári azaz 1 hónapos. ezt írta ki: /data/system/batterystats.bin: not found. Valami ötlet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. milyen Android van rajta?

      Törlés
    2. Nekem a Motorola defy+ készülékemen sem találja!
      Ötlet?

      Törlés
    3. Hányas Android? Rootolva van?

      Törlés
    4. Teljesen gyári!

      Törlés
    5. Elég zavaró,hogy a kezdeti - 3,5 hónappal ezelőtt - 6-7 napos üzemidőt produkáló akksi, 3 nap alatt lemerül átlagos használat mellett.

      Törlés
    6. Hát ha teljesen gyári, akkor az a gond. Ezt csak rootolt telefonoknál megoldható

      Törlés
    7. Leírnád mit is jelent pontosan a "root" ezen vonatkoztatásban?
      Valamint ezzel a változtatással elveszítem a garanciát?
      Esetleg más, rootolást nem igénylő program, amivel ua. az eredményt el tudom érni?

      Törlés
    8. igen, root jogok szerzésével elveszíted a garanciát (bár néhány helyen ezt nem veszik olyan szigorúan, függ a szervizesek hozzáállásától), viszont bármikor visszaállítható az eredeti állapot Itt írtam a rootolásról bővebben:
      http://nyirog.blogspot.com/2011/12/kedvenc-allatunk-root-kiskacsa.html
      Sajnos rootolás nélkül nincs mód a cikkben leírt dolgokat végrehajtani

      Törlés
  3. Értem, köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. "Ilyenkor sokan egyből arra gondolnak, hogy az akkumulátor ment tönkre, főleg ha ez a jelenség ismétlődik többször egymás után"

    Mások meg ilyen sületlenségekkel etetik a népet. Jó lenne ha nem a tényeket mellőzve tolná mindenki az Androidra ezt a baromságot, mert kezd a szervizben elegem lenni a sok fogyatékosból most már. Jegyezzétek meg: az Android nem tanul, semmit. Nem kalibrál. Az a fájl MINDEN rendszerindításkor magától törölve lesz!

    Tessék egy kis olvasnivaló:

    http://www.androidcentral.com/wiping-battery-stats-doesnt-improve-battery-life-says-google-engineer

    http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/t-1445335.html

    A másik dolog: a telefont nem lehet rootolni, a szoftvert lehet. Mivel a szoftver lesz piszkálva, így nem okoz garanciavesztést sem, mert az újratelepítéssel elveszik a root jog. Persze ha valaki custom rommal hozza be, azzal ugye nem lehet mit kezdeni (én át szoktam venni, aztán lepucolom, semeddig nem tart). Viszont a bootloader nyitás felejtős...

    VálaszTörlés
  5. Motorola defy+ készülékemnél ezek az értékek normálisak:
    cella készenlét: 47 %,
    telefon-tétlen: 43 %,
    kijelző: 6 %,
    android rendszer: 3 %.
    Ui.: ezek az értékek a factory reset után! Teljesen üres a készülék.

    VálaszTörlés
  6. érdekes cikk de nem nagyon vágom. nekünk is ez a gondunk az akksival nem is értem hogy lehet hogy egy "csúcskészülék" használat nélkül 4-5 órát bírjon..elég vicces.. minek van akkor rajta minden csillivilli funkció ha ugysem használhatod mert mindent 0-ra kell venni ahoz hogy 5 helyett 6 órát bírjon az akksi.. ez a cikk egy kis bizalmat adott de afentebbi hozzászoló aki szervizes eloszlatta a reményt.. vagy mégsem. a ciik elején pedig való igaz hogy a sok mindenre kell az akksi teljesítmény de a Nokiám (tudom hogy ez bűnnek számithat itt) ugyanezeket tudja használom is sokat mégis bírja minden funkció együttes használata mellett.(igaz egy teljes nap a max és mindíg aggódtam hogy ez milyen kevés) tudom azt mondjátok akkor miért nem maradok a nokiánál? maradok de vettem ajándékba egy androidos telót és szeretném megoldani mert családon belül van. és bízom benne hogy többet kéne bírnia....

    VálaszTörlés
  7. Ma reggel kivettem az akkut,mert másik telefonba raktam át a SIM kártyát.Akkor 67 százalék volt a töltöttség.Kb.két óra múlva visszaraktam az akkut,akkor már csak 41 százalék volt benne.Érdekes dolgok ezek.Akkor is fogyaszt,ha nincs benne az akku?Az agyonszídott Samsung Star II telefonom,ami fapados,egy hétig is bírja,nem üt meg a guta,hogy tudnak-e hívni,vagy nem?Valljuk meg,ez az Android dolog a legkiseb gyerekcipőben jár jelenleg.Gondolok itt a Root-olás,meg memória gondokra.Ide rakom,oda rakom,ekkor az nem működik,akkor az nem működik.

    VálaszTörlés
  8. Elnézést hogy írok csak most olvastam a szervizes felröffenését. Én azt mondom nem kell az android programozókat védeni, mert az android nagyon is tanul ah a programozó úgy akarja és ha úgy akarja hogy az illető megijedjen mer az aksija azt hiszi rossz hopp vesz egy másikat jó pénzért. Meg az a fájl minden indításkor törlődik. Akkor meg minek.!! Hümm? Üdv.

    VálaszTörlés
  9. nekem samsung y s5360 van és naponta tőltöm.nem vagyok zseni ebbe a dolgokba és jo lenne ha valaki téleg tudna valamit mondani de ugy h értsem és jo legyen.

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok , lenne egy kerdesem Samsung galaxy minim van es neha lefagy utana magátol ujraindul ez normalis vagy sem ?

    VálaszTörlés
  11. ez software hiba....galaxy spica csinálta az eredeti rommal...romcsere megszokja oldani ezt a gondot

    VálaszTörlés
  12. Root nélkül nem lehet valamit csinálni?

    VálaszTörlés
  13. Én próbáltam egy két kalibrátor programot hogy pontossá tegyem az aksi töltöttségkijelzését a telefonon. A végeredményaz lett többszöri romtelepítés meg egyebek mellett hogy a gyári töltővel tizenakárhány óra alatt nem érem el az 50% os töltöttséget az aksin. Most vettem új töltőt. Szintén megvan ez a jelenség annál is. Valaki valamit ötlettel elő tudna rukkolni? közben a recoveryvel wipeoltam az aksit.

    VálaszTörlés
  14. Neke sony xperia go van de én nem szarakodtam ilyenel én akár mit csinálok rajta gps wifi stb akkor is 4-5nap

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok.

    Nekem még garis s4-em van.
    Nem szeretném rootolni mert a gari ugrik.
    Kérdésem hogy a gyári állapot visszaállítása ugyanugy reseteli az akku infoit?

    VálaszTörlés
  16. Motorola Defy +.
    az akksi 3-4 napot bírt átlagos használat mellett. (napi pár telefon, sms, kevés net, néha offline játék)
    A múlt héten a sim kártyát próbából áttettem egy másik telefonba, amihez az akksit ki kellett szedni. Azóta a régi átlag használat mellett kb fél napot bír, de ha egyáltalán nem használom, akkor is lemerül 1 nap alatt.
    Néztem az akku használat adatait, napi átlagban ilyen adatok vannak benne:
    mobile standby : 48 %
    phone idle: 42 %
    a maradék 10 % display, játék
    Fogalmam sincs, hogy ez normális-e, de gyanítom, hogy nem. Viszont amíg normálisan működött az akku, sosem néztem, úgyhogy nem tudom, akkor milyen adatok voltak itt.
    (A wifi és az adatforgalom alapból ki van kapcsolva, csak akkor kapcsolom be, ha kell, az nem húzhatja le.)
    Van ötlete valakinek? Kapásból nem vennék új akksit...

    VálaszTörlés
  17. Nekem Alcatel OT-5020 telóval van gondom. Folyamatos használat mellett 20 perc alatt felmelegszik az akksi. Ha a pihentetést elutasítom akkor még jó 2 órát húzza míg lemerül. ezidő alatt semmilyen töltést nem vesz fel. Aztán szintén 1-2 órát kell várni, hogy annyira lehúljön, hogy elkezdjen tölteni. Ami szintén 2 óra ... Tehát 20 perc folyamatos használat után 4 órát használhatatlan a telefon ....
    Érdekes, hogy a ZTE Blade III például simán bírja a folyamatos használatot és a töltést akár 20 órán kersztül is, tűző napon használva.

    VálaszTörlés
  18. Nekem lefagyott a telefonom és nem bírtam kikapcsolni. Ezért kivettem az akkumulátort.Utána vissza tettem és nem kapcsolt be a telefon. Semmilyen módba.Akkumulátor ment tönkre vagy a telefon? Segítsetek kérlek!

    VálaszTörlés
  19. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  20. Azt nem tudjuk, de az biztos.

    VálaszTörlés
  21. Nekem Lenovo A2010-a okostelefonom van, és kétnaponta tölteni kellett, mert hamar kimerült /nem lemerült!/. Ekkor nem is tudva róla, hogy mit is tesz a Ccleaner, feltelepítettem rá. Van benne egy gyorsító menü, ami képes hibernálni az alkalmazásokat. Meglepődtem, mivel már negyedik napja 47%-os az akkumulátor töltöttsége. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az appot!

    VálaszTörlés