Címkék

2011. december 25., vasárnap

Így kell belakni az új Androidos telefont. Szerintem

Karácsonyra biztos, hogy sokan kaptak Androidos telefont, és ezt kihasználva az Origón reggel megjelent egy írás, hogy miket érdemes telepíteni egy okostelefonra. A lista korántsem teljes, és nem is Android specifikus. Nézzük hát hogyan látom én (tehát a lista szubjektív, bár mindenkinek megfelelő lehet):

Először is kell egy fájlkezelő, mivel alapból az Android nem kínál ilyet. Amit nem is értek, mivel az a legalapabb dolog, hogy böngészni tudjuk az SD kártya tartalmát. Ennek ellenére a mai napig nincsen benne a gyári rendszerben egy nyomorult filekezelő szoftver. Én az eFile managert használom, mivel kisméretű, gyors, elboldogul a RAR fileokkal, hálózati könyvtárakkal, FTP-vel, és van beépített task managere. Ja és a ROM-ban lévő fájlokat is látja

Ezután kell egy olyan szoftver is amivel a hívások időtartamát láthatom részletezve (kimenő, bemenő, nem fogadott, stb), vagy öszegezve, vagy akár grafikusan ha úgy tetszik, és rendezhessük, vagy szűrhessük is őket. Emellett az se árt, ha az adatforgalmat is monitorozza a szoftver. No, ilyen nem sok van a Marketben, én egyet találtam ami ingyenes, ez az aPhoneLog nevű app, amit egy szingapúri ismerősöm, Sam Lu fejlesztett.
Még mindig a rendszerprogramoknál maradva érdemes egy rendszer-monitorozó appot telepíteni, aminél nem hátrány ha van valamilyen jól használható widget is hozzá. Erre tökéletes az Elixir nevű program, külön öröm, hogy egy magyar fejlesztő műve. Esetleg még kellhet valami, amivel egy kattintásra tisztíthatjuk a cache-t, persze ez csak akkor szükséges, ha kevés a tárhely mint nekem (Xperia X8). Én a 1TapCleanert raktam fel, ezt is Sam Lu fejlesztette

Videózás/kamera: az alap fényképező szoftver nekem teljesen megfelel, de kipróbáltam a Camera Zoom Fx-et, és eléggé meggyőző volt az is. Video lejátszáshoz a legjobb ingyenes szoftver az mVideoPlayer. Kezeli a DIVX, XVID, MKV, MP4 formákat, és ami a legfontosabb: a feliratokat.
Zene: A régebbi Android verziók zenelejátszója meglehetősen fapados, de az új Ice Cream Sanwichez tartozó nekem már tökéletes. Igaz Marketen nincs fent, de az apk megtalálható a neten, az XDA-Developers környékén járva :) És persze a Shazam is igen hasznos, hihetetlen pontosan megmondja hogy éppen milyen zene szól, még a magyar számokat is felismeri.

Bár ilyen kis kijelzőn könyvet olvasni talán nem kényelmes, azért én a munkába menet a buszon legyűrtem a közelmúltban a Trónok harcát. A Moon+ Readert használtam hozzá, még az ingyenes verzió is nagyon jó. Ha már az olvasásnál tartunk, RSS feedekhez és Google Reader szinkronizációhoz a gReadert használom, de csak azért mert kisebb helyet foglal mint a Google saját alkalmazása. Amúgy sem több, sem kevesebb nála. kiegészítve egy ReadIt Later-er tökéletes. Ahogy említette sokat buszozom, így a Menetrend Droid elengedhetetlen, tartalmazza a teljes magyar busz és vasúti menetrendet, és offline lementhető a megtervezett út. Ja igen, útvonal tervezés: csak az iGo jöhet szóba, a Maps ugyan megengedi hogy offline lementsek térképrészleteket, de még így is kell hozzá netkapcsolat, ami Mucsapusztán nem biztos hogy van.

Szinkronizáció: A megújult Dropbox mindent visz, eddig is a legjobban használható app volt, de most hogy engedélyezték a tömeges file feltöltést, már nem is érdemes alternatívákon gondolkozni.
A PC-vel szinkronizáláshoz a MyPhoneExplorert használom, és megmondom őszintén ez a legjobb program amit valaha is láttam. Lehet USB-n, Bluetoothon, vagy wifin is csatlakozni a géphez, kezeli a fájlrendszert, le tudja tölteni az appokat a telefonról (!), képernyőképet készít, kezeli a névjegyeket, a hívásokat... hihetetlen.

És utoljára a játékok. Két féle embert ismerek: aki Angy Birds függő, és aki nem játszik telefonon. Emellett azért még nekem fent van egy sakk program is, a chess.com kliens
Ezen kívül már csak apróságok vannak. Egy Barcode olvasó, egy szótár, a Vatera kliens, és egy valutaváltó.
Ha nektek még van más javaslatotok, írjátok meg kommentben.

6 megjegyzés:

  1. Életkorom miatt az én fejembe már nehezen mennek be az új dolgok, de érdeklődve olvastam a bejegyzésedet. Néhány hónapja kifejezetten az Android miatt vettem egy Samsung Galaxy Gio készüléket - komolyabbra nem futotta.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is egy alsó kategóriás telefonom van, de az Androidban az a szép, hogy ez nem olyan nagy hátrány, így is tökéletesen el lehet boldogulni vele, minden alkalmazás élvezhető rajta

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, neked milyen droid van a gépeden, de én még olyan Androidos készüléket nem láttam, amiben ne lenne fájlkezelő. Pedig az igazi lowend-től (Move by T-mobile) a csúcsig (SGS II) elég sok volt a kezemben.

    Az IGO meg wareznek számít, hacsak nem Spica-ról van szó, mert a többire soha nem jött ki hivatalosan. Ha nem a warez a célod, ne nagyon emlegesd.
    A többivel maximálisan egyetértek.

    VálaszTörlés
  4. Jó kis cikk.
    Kíváncsi lennék egy olyan összeállításnak is amiben a fizetős alkalmazások is benne lennének.
    Szerintem így lenne teljes a kép. Várom azt a cikket is. Előre is kösszi.

    VálaszTörlés
  5. Lesz ilyen cikk is, kis türelem, már készül

    VálaszTörlés
  6. eFile Manager helyett én Astro File Manager-t használok. Mármint Wave Launcher is hasznos program, bár ez fizetős de ha ügyes vagy megtalálod ingyenesen is :) A böngészőm Opera Mini (nem generál akkora adatforgalmat. Valamint vagy egy Adobe Readerem amin tudok könyveket olvasni :)

    VálaszTörlés